Jak się odżywiać i jakie zażywać suplementy podczas menopauzy?

Udostępnij:

Jak przetrwać menopauzę i nie zwariować? Każda kobieta nieco inaczej funkcjonuje w tym okresie, a profesjonalna pomoc może jej zaoferować jedynie lekarz. Warto jednak pamiętać, że odpowiednia dieta i mądra suplementacja ułatwiają przetrwanie tego okresu.

Jeśli możesz – jedz nabiał

Nabiał, choć zdrowy, nie jest przez każdy organizm tolerowany tak samo dobrze. Jeśli jednak istnieje taka możliwość – warto po niego sięgać. Tu warto wskazać przede wszystkim na maślankę, kefir oraz jogurty naturalne. Produkty te znane są choćby z tego, że wzmacniają odporność i poprawiają pracę jelit, są jednak także cennym źródłem witaminy K2, dzięki czemu wspierają kobiecy organizm w walce z osteoporozą. Witamina K2 sprawia, że wapń łatwiej wbudowuje się do kości nie odkładając się jednocześnie w ścianach tętnic. Osteoporoza daje o sobie znać właśnie w okresie menopauzy i tuż po jej zakończeniu, warto więc podejmować działania, których celem jest zapobieganie jej.

Siemię lniane

Siemię lniane jest cennym składnikiem suplementów diety polecanych kobietom w okresie menopauzy, można jednak spożywać je także w postaci różnego rodzaju naparów. Sięganie po nie pociąga za sobą szereg korzyści nie tylko dlatego, że roślina ta jest bogata w błonnik pokarmowy. Docenić należy również to, że posiada w swoim składzie fitoestreogeny. Te są odbierane przez kobiecy organizm w sposób zbliżony do tego, w jaki odbiera on sam estrogen, sprawiają więc, że systematyczny spadek poziomu tego hormonu jest mniej dotkliwy.


Pokochaj czerwone winogrona

Okres menopauzy jest zwykle tym czasem, w którym kobiety dowiadują się, że choroby związane z układem krążenia nie powinny być postrzegane jako typowo męski problem. Winogrona posiadają w swoim składzie między innymi flawonole oraz antocyjany, przyczyniają się więc nie tylko do obniżenia stężenia poziomu cholesterolu, ale również obniżenia rosnącego w okresie menopauzy ciśnienia. Zmniejszą w związku z tym ryzyko chorób układu krążenia, a także – wcale nie mniej groźnych chorób serca.

Płatki owsiane

Płatki owsiane to produkt, po który kobiety sięgają z dużą przyjemnością. W okresie menopauzy powinny robić to jeszcze częściej niż zazwyczaj, owies charakteryzuje się bowiem tym, że ma większą niż inne zboża zawartość beta-glukanu. To rozpuszczalna w wodzie frakcja błonnika pokarmowego, dzięki której po posiłku dłużej towarzyszy nam uczucie sytości. W okresie menopauzy utrzymanie prawidłowej wagi jest trudniejsze niż miało to miejsce kiedykolwiek wcześniej, dobrze jest więc wiedzieć, że można liczyć na cenne wsparcie w tym zakresie.

Suplementacja

Czasem nawet najstaranniej dobrana dieta może okazać się niewystarczająca, aby zahamować dolegliwości, jakie są związane z okresem menopauzy. W takim przypadku warto spytać lekarza lub farmaceutę o suplementy, które pozwolą na wzmocnienie siły, z jaką oddziałuje na organizm. Te naprawdę skuteczne wcale nie muszą być drogie, warto jednak starannie analizować ich skład pamiętając, że substancje takie jak błonnik, witamina K2 i fitoestrogeny przydadzą się w tym okresie bardziej niż inne.

Czym jest beta karoten i kiedy się go stosuje?

Beta karoten to inaczej prowitamina A. Wykazuje wiele właściwości chroniących zdrowie, wzmacniających organizm i wspierających urodę. Naturalnych źródeł beta karotenu jest bardzo wiele...

Skuteczna suplementacja

Na naszej stronie znajdziesz artykuły oraz porady dotyczące suplementów diety.