Jak i kiedy działają suplementy diety na odporność?

Udostępnij:

Co zrobić, aby w tym sezonie jesienno-zimowym nie obawiać się grypy? Jednym z najlepszych rozwiązań może okazać się wzmacnianie odporności. Pomaga w tym hartowanie się, odpowiednia dieta oraz uprawianie sportu. Nie można jednak nie zauważyć tego, że z roku na rok coraz więcej miejsca w aptekach zajmują suplementy na odporność. Czy warto jednak je stosować i na jakie efekty można liczyć sięgając po nie?

Jak oceniać przydatność?

Nie można powiedzieć jednoznacznie, że suplementy diety na odporność zawsze będą działać dokładnie tak, jak tego od nich oczekujemy. Nie sposób jednak popierać osób uważających, że zawsze są jedynie przykładem na to, jak wyłudzić pieniądze od osób troszczących się o swoje zdrowie, a tym samym nie można liczyć na ich skuteczność. Do każdego środka, jaki bez recepty sprzedawany jest w aptece, należy podchodzić indywidualnie. Każdy można też rzetelnie przeanalizować nawet, gdy nie jest się osobą mającą wykształcenie medyczne. O przyszłym sukcesie suplementów diety zawsze decyduje ich skład, warto więc poznać te rośliny i substancje, na jakich bazują najpopularniejsze produkty lecznicze.

Składniki suplementów diety, które poprawiają odporność

Bez względu na to, jak starannej listy nie próbowalibyśmy stworzyć, musimy liczyć się z tym, że nie będzie kompletna. Warto jednak wspomnieć o przynajmniej kilku popularnych składnikach poprawiających odporność suplementów diety. Jednym z nich jest jeżówka purpurowa znana z pewnością większości z nas jako echinacea. Rzeczywiście, jest ona w stanie pobudzać leukocyty, które dzięki temu chętniej wydzielają substancje skutecznie walczące z wirusami. Zawarte w niej substancje okazują się też niezastąpione, gdy chcemy pobudzić naturalną odporność organizmu.

W dużej liczbie suplementów diety na odporność mamy też do czynienia z rutyną, a więc z przeciwutleniaczem o roślinnym pochodzeniu. Rutyna sprawia, że witamina C działa dłużej, nie tylko hamuje przy tym procesy zapalne, ale również uszczelnia ściany naczyń krwionośnych. Niestety, nawet przyjmowana regularnie nie jest w stanie zagwarantować nam świetnej odporności, jeśli zapomnimy o tym, że równie ważna jest odpowiednia dieta.

Także aloes może pomóc nam w przetrwaniu w dobrym zdrowiu okresu, w którym wszystkie osoby znajdujące się w naszym otoczeniu chorują. Jest to możliwe dzięki wchodzącym w jego skład roślinnym biostymulatorom sprawiającym, że większa jest nie tylko ilość limfocytów we krwi, ale i produkcja konkretnych przeciwciał.

Mówiąc o poprawianiu odporności dzięki suplementom diety warto też poświęcić chwilę uwagi witaminie C. Wokół jej przyjmowania narasta coraz więcej kontrowersji wynikających przede wszystkim z tego, że wiedza medyczna często miesza się z niepotwierdzonymi, ale brzmiącymi bardzo interesująco informacjami. Jeśli więc jesteśmy przeziębieni i zaczniemy łykać witaminę C, najprawdopodobniej nie doczekamy się błyskawicznego wyleczenia. Jeśli jednak będziemy przyjmować ją profilaktycznie, rzeczywiście może się okazać, że jesienne przeziębienie nie będzie naszym problemem.

Jak i kiedy działają suplementy diety na...

Co zrobić, aby w tym sezonie jesienno-zimowym nie obawiać się grypy? Jednym z najlepszych rozwiązań może okazać się wzmacnianie odporności. Pomaga w tym hartowanie się, odpowiednia dieta...

Skuteczna suplementacja

Na naszej stronie znajdziesz artykuły oraz porady dotyczące suplementów diety.